Search This Blog

Translate

Followers

Tuesday, June 28, 2011

AWASILAH KELUARGA KITA !

Hari ini kita lihat gejala penagihan dadah semakin menjadi jadi.klik . Saban hari ada saja berita tentang penangkapan yang dilakukan oleh penguatkuasa keatas pengedar serta penagih dadah diseluruh pelusuk negeri. Berita yang agak menggemparkan anak-dan-emak-sendiri-mengedar-dadah.
chase the dragon
Apa yang sebenarnya yang berlaku pada masyarakat kita hari ini? Pernahkah kita sebagai ahli keluarga merasa terpanggil untuk turut serta dalam membicarakan soal ini? Apakah kita sebagai ahli masyarakat sudah begitu peka dalam soal ini?
Adakah setiap kali berita-berita mengenai DADAH ini terpampang di dada-dada akhbar mahupun di media media elektronik, memberi kesan pada kita? Atau hanya sekadar sebagai hiasan tatapan yang kaku tidak bermakna?
bahan bahan yang digunakan oleh penagih heroin
Kalau dilihat dari tahun ke tahun, gejala ini menular dengan begitu dasyat sekali! Angka angka yang dikeluarkan oleh NGO-NGO harus diambilkira seperti posting ini berapa-ramaikah-penagih-dadah-yang.
Sekolah-sekolah rendah dan IPTA/IPTS telah mula dilanda gejala ini berbanding 5 tahun yang lalu.
adakah anak anak kita berkelakuan sebegini?
Oleh itu AWASILAH ANAK-ANAK KITA, jangan dibiarkan perkara ini hanya dibawah pengawasan pihak berkuasa sahaja! Peranan ibubapa amat penting dalam kita membentuk sahsiah anak-anak kita.
Sesal dulu berpendapatan, sesal kemudian tidak berguna! Mulakan hari ini!
penagih tegar

aktiviti penagih-membakar wayar untuk mendapatkan tembaga untuk dijual

No comments: