Search This Blog

Translate

Followers

Monday, June 6, 2011

12 langkah teras AADK






Kuala Kangsar, Sabtu.
Seramai 4 orang residen dari RUMAH SHIQAL telah diberi peluang untuk mengikuti satu sessi taklimat berkenaan 12 teras. Ini merupakan satu lagi program yang di anjurkan oleh AADK bagi tujuan pemulihan yang mana lebih ditumpukan pada rawatan dan pemulihan.
Transformasi yang dilakukan oleh AADK mulai tahun ini (2011) lebih kepada aspek rawatan & pemulihan. Salah satu projek yang diadakan ialah 12 teras. Program ini adalah satu program yang di adaptasi dari 12 langkah-12 tradisi yang di popularkan oleh Narcotic Anonymous (NA).
Taklimat di sampaikan oleh sdr. Faizal Abdullah dari Yayasan Salam bersama rakan rakan beliau. Taklimat ini telah diadakan di pejabat AADK daerah Kuala Kangsar pada jam 9.00 pg. Peserta-pesertanya terdiri dari OKP-OKP (orang kena pengawasan) yang datang dari daerah Larut Matang Selama, Kerian dan Kuala Kangsar.
Apa yang difahamkan AADK akan mewujudkan 12 teras ini disetiap daerah seluruh Malaysia. Bagi residen Rumah Shiqal, program ini amat baik dan harus dipraktikkan oleh semua penagih samada yang masih menagih mahupun yang telah pulih.

No comments: