Search This Blog

Translate

Followers

Saturday, August 22, 2009

Lawatan oleh Pengarah AADk Negeri Perak






Setelah hampir setahun kewujudan Rumah ShiQal, akhirnya pada Rabu,19hb Ogos 2009 yang lalu pihak AADK Negeri diketuai Pengarahnya sendiri , Tuan Hj.Mohd. Nazer bin Mustafa serta diiringi oleh pegawai-pegawai kanannya sudi datang membuat lawatan . Beliau difahamkan baru pulang dari lawatan kerjanya di Sarawak.Beliau sebelum ini telah menghadiri suatu mesyuarat AADK di Kuala Kangsar, tanpa berlengah lagi terus menuju kerumah persatuan .

Beliau serta rombongannya tiba diperkarangan rumah persatuan pada jam 6:45 petang. Disambut mesra para Penghuni ShiQal serta Pengerusi dan AJK Persatuan Shifaul Qalbi terus diberi sedikit taklimat tentang pengurusan rumah persatuan.


Tuan Pengarah kemudiannya dibawa meninjau kawasan rumah sambil diberi penerangan akan setiap fungsi serta kemudahan yang ada dirumah ini. Penghuni serta AJK Persatuan diberi peluang oleh beliau untuk melahirkan hasrat yang kami ingin sampaikan kepada kepada pihak
AADK.

Sesudah mengerjakan solat Maghrib berjemaah disurau, tibalah masanya untuk beliau menyampaikan suatu berita baik buat kami.... Beliau amat menghargai akan niat murni serta usaha-usaha yang dijalankan oleh Persatuan Shifaul Qalbi. Dan beliau merestui setiap program-program yang dan yang akan dijalankan dan berjanji akan memberi bantuan dalam menjayakannya.

Satu surat Pengikhtirafan sebagai pusat komuniti zon utara untuk rumah persatuan. Pengarah AADK Perak juga telah memberi sedikit sumbangan berupa barang-barang keperluan dapur untuk kegunaan Penghuni.

Kami diShiQal amat berterimakasih keatas keprihatinan beliau serta pihak AADK. Kami juga bersyukur dengan mengikhtiraf Persatuan Shifaul Qalbi sebagai satu agen yang dapat membantu sedikit sebanyak urusan AADK Negeri Perak, ianya menjadi satu lagi penyuntik semangat untuk terus kami memperjuangkan cita-cita kami.

Pertemuan yang bersejarah ini diakhiri dengan sesi bergambar para Penghuni dengan Tuan Hj.Mohd.Nazer bin Mustafa sebagai kenang-kenangan..

No comments: